Andra dagen på redaktionsövningen

... blev betydligt längre. Jag var där halv nio i morse och jag gick hem vid tolv. Visserligen blev jag klar tidigare, men eftersom man är en god kamrat stannade jag kvar. Plus att det var roligt att få göra lite lättare små-uppgifter. Jag fick skriva notiser, korrigera texter och dylikt.

Jag som klagade över att jag var i skolan länge igår. Pfff! Idag har jag varit där i femton och en halv timme! Plus att idag har jag inte gått ut. Jag har suttit på skolan konstant, hela dagen. Jag har visserligen gått till kåren två gånger, men det räknas knappt!

Och förutom när jag och Hilma åkte iväg och köpte pizza till hela redaktionen.

Okej, jag har vart ute trots allt!

Men inte på reporteruppdrag.

I morgon är sista dagen. Total deadline för hela tidningen är klockan ett. Vår deadline för allt som ska skrivas är halv tolv. Efter det är det redovisning och bedömning av tidningarna. Det ska bli spännande! Men jag tror att vår redaktion ligger väldigt bra till!

Nu ska jag försöka sova lite, i morgon är en stor dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback