Dikt

Idag fick jag ett brev på posten ifrån min kära syster! Med brevet tillföljde bland annat en dikt som hon har skrivit!

Min egen syster!

Du strålar som solen aldrig kan
Ingen kan motstå den glädje du sprider
En underbar lycka som är så sann
Så att utan dig mitt hjärta lider

Du är för mig exakt lika viktig
Som sol och vatten för blommande blad
Måste vara oerhört försiktig
Jag vill bara att du ska vara glad

Ny dag och första tanken går till dig
Vacker fjäril flyger i mitt hjärta
Den strålar underbar känsla i mig
Lika stakt som outhärdlig smärta

Jag vill att du alltid ska finnas här
Att vi två aldrig ska få dras isär

Åh vad du är söt min kära lilla syster! Jag vart alldeles rörd när jag läste detta! Jag ska köpa en ram och rama in den och sen ska jag sätta den i min hall så att jag ser den varje dag!

Tack älskade syster!


Kommentarer
G säger:

Snyfft!!!!!

2011-09-14 | 08:32:56
Kajza säger:

Jag blir så glad att du tänker rama in den och allt! Så glad att du uppskattade det! Tack själva älskade syster!

2011-09-14 | 09:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback