Strömavbrott

I morse så hade vi strömavbrott här i Pite. Jag hade tur som redan hade hunnit sätta på mina ägg, och de hade kokat upp, för annars hade jag inte fått någon frukost. Och jag är inte alltid så jättepigg eller jätteglad om jag hoppar över frukosten.

Det är egentligen galet hur mycket som går på el och hur handikappad man blir utan den. Det går ju knappt att göra någonting! Men samtidigt är det lite spännande när sådant händer. Då gäller det att lista ut hur man ska göra istället. Jag till exempel tog mitt smink och min lilla spegel och så satte jag mig i soffan vid fönstret och fixade mig i ordning. Jag såg inte så mycket, men det dög iallafall.

Efter ett tag kom också Lina och Emelie som höll mig sällskap och också fixade iordning sig. Det var riktigt mysigt med morgongäster! Så efter en dryg haltimme kom strömmen tillbaka och vi gav oss tillsammans ut i ovädret för att ta oss till skolan!

Vilken uppståndelse ett litet strömavbrott kan ge!

Kommentarer
Lina säger:

Ja Karolina, jag håller med dig till fullo - tänk vad ett "litet" oväder kan ställa till det för så många.

2011-09-27 | 23:11:06
Bloggadress: http://stiggeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback