Underbar helg med pappa

Den här helgen har varit jättemysig, men den har gått alldeles för fort!

Det började med att jag gick ner och mötte pappa på busstationen tjugo i åtta i fredags morse. Då gick vi först hem till mig där jag visade honom hur jag bor och sådär. Sedan gick vi ner till stan för att se hur det ser ut. Sedan gick vi bort till Backen som är ett handelscentrum där jag köpte lite matlådor, vi kollade också in kupan.

Flyt som vi hade kom en buss precis då så vi åkte ut till secondhand-affären i Öjebyn för att kolla om de hade några bra cyklar, desvärre hittade vi ingen. Vi lyckades precis komma till bushållplatsen när bussen gick hem igen. Tur var det eftersom det är en timme mellan varje bussavgång. Det var dessutom en väldigt trevlig och hjälpsam busschaufför! Så pappa fick uppleva hur trevliga de är här uppe i norrland!

Efter det fick han en rundvandring på skolan och kvällen spenderades på restaurang! Vi satt också uppe länge hemma hos mig och bara snackade. Supermysigt!

Lördagen gick vi först en tur på grisberget för att kolla in stallet som ligger där. Och till lunch blev det att smaka på Pitepalt, det var faktiskt helt okej. Vi kokade den ena och stekte den andra (farmor brukade steka kroppkakor när pappa var liten, det var därför vi provade att steka palten). Den stekta var dessutom godast!

 

Efter lunch var det meningen att vi skulle åkt ut till Pite havsbad, men bussarna slutar tydligen att gå klockan tre på lördagar så vi hann inte med det. Lite tråkigt, men då har vi någonting att göra nästa gång pappa kommer upp! Istället tog vi en prommenad längs med vattnet och såg mer av Piteå, kvällen spenderades även den med att sitta i mitt kök, ha det mysigt och bara prata.

I dag har vi bara hunnit gå upp och äta frukost innan pappas buss gick åtta. Så nu är det riktigt tomt i lägenheten, men det har varit en jättehärlig helg! Det var kul att få träffa pappa och vi har haft en massa roligt för oss. Men nu längtar jag hem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback