Snart beger jag mig iväg igen

Nu är det mindre än två veckor kvar tills jag åker upp till Piteå igen. Känslorna är som vanligt blandade. Efter nu tio veckor så känns det här som den plats där jag hör hemma. Jag vill inte slitas från alla de som jag bryr mig om och håller kära. Jag vill hinna göra allt det där som jag inte hunnit göra under sommaren, och även det jag gjort - en gång till. Jag vill ha mer tid tillsamans med er och jag vill ha mer tid här!
 
Men visst finns en längtan upp. Jag längtar efter mina fina vänner och alla galna upptåg som jag vet kommer bli av. Jag längtar efter att få struktur på vardagen och få lära mig mer om det yrke som jag nu valt. Jag längtar efter att få utvecklas och möta nya utmaningar.
 
Jag får försöka tänka på det som min mamma alltid säger till mig, varje gång jag åker bort: "Du har det bästa av två världar!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback