Februari

Den första månaden på det nya året har redan gått. Och vad fort det har gått!

Februari anses i allmänhet som den kallaste månaden på året. Och på något sätt verkar det som att vädret kände på sig att nu är det dags. "Nu är det den första februari, nu kör vi på med kyla". Och så gjorde vädret det.

Igår letade sig temperaturen ner till -18. Just nu står den på -25. Det är inte skönt. Den tiominuters promenad som är till skolan, känns nu som en evighet. Det är en plåga.

Jag är rädd för att jag nu kommer att stänga in mig i min lägenhet. Jag kommer inte att gå ut igen förrän det är varmt. Och om vädret kommer att köra på den här februari-är-årets-kallaste-månad är det nu 27 dagar kvar tills det blir varmt. Eller varmare.

Välkommen till Norrland Karolina! Vad hade du väntat dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback