Workshop

Idag har vi haft skriv-workshop med Marie Kronmarker. Hon jobbar på FOJO i Kalmar (Institutet för fortbildning för journalister) Vi har tidigare läst hennes bok, men vad mycket mer det ger när personen faktiskt är här och pratar. Boken var bra den med, och den gav mig en massa idéer och tips. Men jag glömmer det ganska snabbt. Nu kommer jag (hoppas jag) att komma ihåg det hon säger. Det brukar i alla fall vara så.

Den absolut bästa lärdommen jag har från idag är att vi fick lära oss att objektivitet inte alltid behöver vara så hård. Helt objektiv går som bekant inte att vara. Men vi som skribenter kan visst få synas i våra texter. Vi kan skriva i jag-form till exempel. "När jag klev in genom den första dörren på Coop möttes jag av en kraftfull lukt av avslagen öl..." Detta gör texterna både roligare att läsa och att skriva.

I morgon är det workshop igen! Ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback