Journalistrollen

Idag hade vi en ny kursstart. Journalistrollen heter den nya kursen. Den känns superspännande! Det handlar om precis sådant som jag tycker om. Etik, roller, källkritik med mera.

Dessutom ingår det också ett par veckors praktik i den här kursen. Så mycket av dagen bestod av att prata om praktiken. Vi fick ett kompendium, kallat Praktikbibeln. Där står det 12 stycken olika saker som vi som praktikanter ska tänka på och göra under vår praktik för att få ut det mesta möjliga av den. Och det var en punkt som jag fastnade särskilt för. Punkt 3. "Skit i alla jobbighetströsklar".

Låter helt okej! Men så fortsätter det såhär:

Journalistik är lika med ångest. Det går aldrig över, hur länge man än jobbar.

Vad har jag gett mig in på egentligen?!?


Aldrig tidigare har jag tvekat så mycket på om jag kommer att klara av det här yrket. Aldrig tidigare har jag velat bli det så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback