Mitt nya fina kök

Äntligen har Pitebo målat om i mitt kök. Jag har varit på dem sedan oktober förra året, om inte ännu tidigare. Men nu är det i alla fall gjort. Bättre sent än aldrig, säger de ju.

Oavsett vad, så är det jättefint! Det känns snyggt och fräscht. Dessutom blir det så mycket ljusare med vita väggar än gula.

Före:




Efter:






Jag hade lite problem att förstå målaren, eftersom han pratade så brett Pitemål. Vi hade en konversation som såg ut såhär:

- Vars är du ifrån?
- Journalist.
- Va?
- Va?
- V-a-r-s ääär du ifrån?
- Jaha. Norrköping. Hörs det?
- Vet int. De hörs att du inte är från Pite.
- Jasså. Det hörs ganska bra på dig...

Och sedan förstod jag ingenting mer av vad han sa. Jag sa mest ja och nej och hoppades på att det skulle bli rätt.

Men fina väggar har jag nu i alla fall!

Kommentarer
Lina säger:

Yes! Äntligen! :D Fan vad schnöögt det blev Karolina! :)

2012-05-24 | 18:34:14
Bloggadress: http://stiggeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback