Teknikpanik

Den senaste tidens radiolektioner har fått mig att inse att jag verkligen har svårt för teknik. Jag tycker inte att det är särskilt roligt och det är bara krångligt och komplicerat. Men nödvändigt om man ska kunna sända radio helt själv.
 
Jag tror att det är fler än jag som har problem med alla dessa teknikbegrepp. Så därför har jag hittat några förklaringar på dessa.
 
Plötsligt känns det helt solklart!
 
Backup - ligga på mage
DVD -  det var det
E-post - betydligt långsammare än både A-post och B-post
Fildelning - en halv liter var
Laptop - mössa på en same
Modem - motsats till ödem
SD-kort - bild på Jimmy Åkesson
USB - landet som kommer efter USA
Bluetooth - effekt på tänderna efter blåbärsätning
Gränssnitt - knivslagsmål i Tornedalen
Hemsida - gavel på huset
Internminne - anekdot från Kumlaanstalten
Megahertz - jättestor biluthyrningsfirma
Metataggar - fiskekrokar
Moderkort - bild på kära mamma
Plattskärm - om man suttit på kepsen
SMS - som PMS, fast efteråt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback