Radiobubblan

Det här har varit en intensiv vecka. De senaste dagarna har jag suttit på radioredaktionen hela dagarna. Jag går upp, äter frukost, går till skolan, redigerar, pratar i studion, sänder lite radio, lägger in musik och så vidare. Sen går jag hem, lagar mat och går och lägger mig för att sova. Sen är det bara att gå upp igen och göra om allt...
 
Det är intensivt och väldigt mycket att göra. Men sjukt kul! Radio är verkligen superkul. Jag gillar den här intensiva bubblan som man lever i när det är sådana här tillfällen. Det var likadant när vi hade redaktionsövning i höstas, då vi skulle producera en hel tidning. Man lever och bor på skolan. Inget annat hinns med. Handla, tvätta, diska, sova? Nopp! Det blir inget förrns du är klar!
 
Men det gör inget. Det är väldigt mysigt. Man lär sig så mycket när det är såhär intensivt. Dessutom är det härlig stämning på redaktionen. Man får som en ny liten familj. Även om det ska bli skönt att faktiskt kunna göra något annat, kommer det kännas tomt efter el grande finale i morgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback