Trött och glad

Trött, men glad. Och vad gör väl lite trötthet när man är glad?
 
Varje gång jag känner mig trött och gnäller över det (vilket är oförskämt ofta), försöker jag tänka på den tjej jag mötte för ett par år sedan. Vi jobbade tillsammans på vildmarkshotellet. Just nu har jag tyvärr glömt bort hennes namn (kan det bero på tröttheten?). Men hon berättade att hon haft ett par buddhistiska munkar hos sig, som hade sagt att trötthet är något man skapar själv. Till stor del i alla fall. De hade sagt att om man hela tiden tänker för sig själv att man är trött och då också intalar sig själv det - då blir man trött. Tänk istället: Jag är pigg! Jag orkar det här! Jag har energi!
 
Då kommer man också att bli piggare. Funkar det? Testa och bedöm själv!
 
 
 

Kommentarer
Kajza säger:

Det är säkert supersant! =) Samtidigt är det ganska skönt att tillåta sig vara seg och slö ibland :P

2013-01-31 | 15:49:52
Bloggadress: http://lyckopalmen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback