Läsglasögon

Jag har inte sett dåligt eller så. Men jag har ofta huvudvärk och den senaste tiden har jag tyckt att jag fått ont i ögonen när jag läst länge eller suttit länge framför datorn. Inte så konstigt kanske. Men när man pluggar så går mycket tid åt till att sitta framför datorn och skriva eller sitta nerkörd i en bok. 
 
Därför bokade jag en tid hos optikern. Och visst! Jag hade ett synfel. Så nu är jag med glasögon. Och jag är helnöjd! Det märks att det gör skillnad! Jag har inte upplevt någon huvudvärk än i alla fall, och det är inte alls svårt att sitta två timmar framför datorn utan att se upp en sekund för att vila ögonen. Samtidigt känns det som att jag läser mycket snabbare. Varför gjorde jag inte det här tidigare?
 
 

Kommentarer
G säger:

Så snygg!

2013-10-24 | 14:52:37
Lina säger:

Schnööggt värrre hörredu!

2013-10-26 | 12:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback