Jag tror det växer

Mitt hår har alltid varit något som jag grämt mig över. Det är tunt, slitet och växer inte. Men nu jäklar börja det hända något! Dels var jag hos en jättebra frisör för några veckor sedan. Sju veckor för att vara exakt. Jag klippte lite kortare än vad jag egentligen ville, men då försvann också allt det som var värst slitet.
 
Det har förstås gjort massor. Mitt hår har nu börjat växa lite och det känns dessutom tjockare. Men det som jag tror har gjort mest är hårinpackningen som jag blev tipsad av frisören att testa. Den är till för torrt och slitet hår och har verkligen gjort susen för mig. 
 
Såhär gör man:

4 msk naturell yoghurt
1 äggula
1 tsk honung
1 msk olivolja

 

Rör ihop alla ingredienserna och smeta in i håret. Var särskilt noga med att smeta in det i topparna. Egentligen ska det sitta i 20 minuter (i en handduk om man inte vill kladda ner hela sitt hem), men jag brukar köra i en timme. Sedan sköljer man ur håret och tvättar det. Frisören sa att det ska man göra ungefär var tredje vecka, men jag gör det var tredje gång jag tvättar håret så det blir var 1,5:e vecka.

 

Det är bättre än något väx-schampoo eller balsam jag någonsin har testat!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback